Matematik Çalışma Stratejileri – 1

Matematik, bir çalışma alanı olarak, onu diğer eğitsel disiplinlerden ayıran özeliklere sahiptir. Çözümleri bulabilmek için simgeleme işlemini doğru yapabilme bir kabiliyettir ve her kabiliyet uygulamalarla geliştirilmelidir. Diğer taraftan, bunun gibi beceriler matematiğin sadece kabuğunu oluşturur; konuların altında yatan kavramları anlayamadan bu becerilerden tam bir verim elde edilemez.

Bir problemin değeri cevabı bulmaktan öte, çözüm esnasında ulaşılan fikirler ve çözebilme umuduyla yapılan düşünce çalışmalarıyla ölçülür.    

     – I.N. Herstein

Matematiksel fikirleri düşünme ve anlama son gayemiz olmalı. İdeal olarak, matematik çalışmanın birbirini tamamlayan ve geliştiren bu iki yönü, her noktada birlikte olacaktır. Bu açıdan matematik çalışmak, tarih ve biolojiden çok müzik ve resim çalışmaya benzer.

Matematiğe has bir durum olarak, başarılı bir öğrenci amaçlarına ulaşmak için, ders, ödev ve sınava yönelik stratejileri de içeren bir kısım özel stratejiler tasarlamalıdır. Biz, bunların her birini dönüşümlü inceleyeceğiz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s