Makale Uzayı

Matematik Çalışma Stratejileri-2

KENDİ ÇALIŞMA VE ÖDEV:

          Sadece siz, ders kitabı ve belki bir kısım ders notları, evde masa lambanızın ışığında tek başınasınız. Gergin bir zaman. Çoğu öğrenci gibi alıştırmalara eğilir ve nelerin döndüğünü anlamaya koyulursunuz. Çok geçmeden, bir ipucu yakalayabilirmiyim ümidiyle sık sık kitabın arkasındaki cözümleri karıştırırken bulursunuz kendinizi. Eğer sanşlıysanız, cevapları bir bir işaretlerken, gerekirse sınıfta bunların çözümlerini öğrenebileceğinizi düşünürsünüz. Ama bu kadar sanşlı değilseniz, zorla hareket eden buzullar gibi saatler kayarken, herbir problemin içinden çıkamayarak batar; daha diğer derslerden de ödevler beklerken, zevk aldığınız şeyleri yapmak varken böyle zamanın geçmesi karşısında ders kitaplarını yakmayı hayal eder hale gelirsiniz.

Geriye dönüp yeniden başlayalım.

Sadece siz, ders kitabı ve belki bir kısım ders notları, evde masa lambanızın ışığında tek başınasınız. Gevşeyin ve rahatlayın. Neden buradasınız? Bu ödevleri kimin için yapıyorsunuz? Öğretmeniniz? Anne babanız? Hayır, bu sizin ve sadece sizin için.

Bu sizin öğrenme ve ustalık kazanmaya başlama fırsatınız- ve işte bu sebeple burdasınız. Not değil bilgi için. Tahminen öğretmeniniz dersi anlatmıştır, ama siz ders kitabından konuyu okudunuz mu? Okumadıysanız hemen başlayın! Çoğu öğrencinin yapmadığı bir işlem olan ders kitabını okuma, çalışılacak materyalin sizin hayalinizdeki zorluk derecesinde değişiklik yapması mümkündür. Matematik ders kitabını bir roman yada başka bir tür kitap gibi okumayın! Matematik yazını yoğundur. Her paragraph -bazen her satır- üzerinde bir roman uzunluğunda düşünecek derin fikirler içerir. Gerçi alt düzeyde bu kadar derinlik olmasa da yine de bir roman gibi  okunmaz. Kitaptan konuyu okuyup içine sindirme onlarca dakikayı alabilir. Normal olan bu süreçte, önünüzde boş bir kağıt ve elinizde bir kalem bulunması iyi olur. Kitaptaki herbir örneği kendiniz deneyerek ve iyice anlayarak geçiniz. Yazmak, altını çizip geçmekten daha etkilidir. Bunları bitirdikten sonra alıştırmalara geçebilirsiniz.

Çoğu eğitimci (ama hepsi değil) öğrencilerini ödevi beraber yapmaları hususunda teşvik etmektedirler. Modern öğrenme teorileri bunun önemini vurgulamaktadırlar. Yardımlaşarak çalışan öğrenciler aralarında, öğrenmeyi kolaylaştıracak, daha hızlı ve uzun süreli olmasını sağlayacak bir sinerji ortamı oluşturabilmektedirler. Bu nedenle ortam uygunsa ve izin veriliyorsa haftada birkaç saati beraber çalışarak geçirmek faydalı olacaktır.

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s