Matematik Çalışma Stratejileri-5

MATEMATİK DERSLERİ:

Matematik öğretmenleri kapalı birer çanta gibi görünebilirler, soru sorulmaz ve yargısız infazcı. Eğer öğretmeniniz sizinle iletişim kuruyor ve yardımcı olmaya çalışıyorsa, bunu sizin de bildiğinizden emin olmalı. Ama hiç değilse durum sizin açınızdan böyle değilse, aklınızda bulunması gereken birkaç şey var.

Başlangıç olarak, öğretmenin mesleğinin neleri gerektirdiğini düşün. Bir ders kitabı seçilip, yıllık planlar ve müfredat hazırlanmalı; anlatılacak konu tamamiyle anlaşılmalı. Bu işlemler öğrencinin okula gelmesinden önce olanlar. İkinci olarak, her derse gelmeden önce yaklaşık bir saatlik ders planının yazıldığı, konunun daha güzel nasıl anlatılabileceğinin düşünüldüğü derse hazırlık devresi vardır. Sonrasında öğretmenin kendi başına çözerek seçtiği alıştırmalarla öğrencileri ölçmesi gelir. Bunları değerlendirmesi de ayrı bir vakit ve özenli bir çalışma gerektiriyor. Tüm bunlardan sonra, topluluğa hitap ederken duyulan endişeyi ve kendi matematik endişeni düşün, ve sonra bir matematik öğretmeninin ne yapması gerektiğini düşün: her iki endişeyi de bir anda aşmalı. Her bir öğretmen mükemmel birer anlatıcı olabilseydi ne güzel  olurdu. Bu yüzden en zayıf anlatıcıyı dahi işin zorluğunu düşünerek değerlendirmek lazım. Son olarak, bir matematik endişeni bir de topluluk karşısında konuşurken duyacağın endişeyi düşün ve böylesi bir durumda matematik öğretmeninin halini anlamaya çalış: aynı anda her iki endişenin üstesinden gelmeli. Her öğretmen mükemmel birer hatip olsa ne güzel olurdu. En başarısız olanı için dahi, işin zorluğunu unutmamak gerekir.

Akılda tutulması gereken ikinci mesele sadece ders anlatmayla işin bitmemesidir. Çoğu öğrenci, öğretmenin tahtaya yazdıklarını defterlerine geçirmenin, yapabileceklerinin en iyisi olduğunu sanır. Ne yazık ki hem yazıp hem de konuyu derinliğiyle anlamak mümkün olmamaktadır. Sonuçta ikisi arasında bir denge kurmalısınız. Özellikle, öğretmen dersi kitaptan anlatıyorsa, yazdıklarının tamamı orada vardır; hazır olarak sizi beklemektedir (üzeri çizilebilir). Bu durumda, herşeyi olduğu gibi yazmak yerine, öğretmenin fikir, yorum ve yöntemlerini not almak; buna karşın esas olarak konuyu anlamaya odaklanmak mantıklı olanıdır. Dersin değerini arttırmak için yapabileceğiniz en iyi metotlardan biri de, derse girmeden once kitaptan ilgili yerleri gözden geçirmektir. Böylelikle notlarınız, para vererek aldığınız kitabın bir kopyası olmak yerine, kendi başınıza çalışmak için oturduğunuzda yardımcı olacak, ekstra bir yorumlama ve kavrama rehberi olacaktır.

Son olarak, sizin başarınızın öğretmeninizin başarısı olduğunu hatırlayın. Öğretmeniniz sizin başarılı olmanızı ister. Bu yüzden onunla, kaybettiğinizi hissettiğinizde yada yardım istediğinizde, bunu bilmesini sağlayacak karşılıklı bir anlayış geliştirin. Dersin bitmesine kadar beklemeyin – izlemekte zorlandığınız bir problem yada işlem olduğu dakikada elinizi ve sesinizi yükseltin. Yardım alabileceğiniz her saati kullanın. Başarmaya kararlıysanız ve öğretmeniniz bunu biliyorsa, muhakkak size yardımcı olmaya çalışacaktır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s