Duru Matematik

Bu Sayıların Özelliği Ne – 1

= i, sanal sayı birimi. İtalyan matematikçi Girolamo Cardano tarafından bulundu.
x 2 + 1 = 0 denkleminin çözümüdür.
i ile ilgili bir paradoks:
a) sqrt(-1) = sqrt(-1)
b) sqrt(1/-1) = sqrt(-1/1)
c) sqrt(1)/sqrt(-1) = sqrt(-1)/sqrt(1)
d) sqrt(1)^2 = sqrt(-1)^2
e) 1 = -1 ve dolayısıyla 2 = 0 ??? Mümkün mü? Bu paradoksa sebep olan nedeni bulabilir misiniz?

0   tamamiyle sanal bir sayı olarak düşünülüyor.

0 hem reel hem de bütünüyle sanal olan tek karmaşık sayıdır.
Olasılıkta “hemen hemen” mümkün değil kavramını belirtir. Daha genel olarak, ölçme teorisindeki, hemen hemen hiçbir yerde kavramıdır.
Toplamaya göre birim elemandır: a+0 = a.
Kabul olarak, hiçbir sayıyı 0 ile bölemezsiniz. Teoride, 0 ile sonsuzun bölümü belirsizdir ( 0 ile 0 bölümünün olduğu gibi).
Ne negatif ne de pozitif olan tek reel sayıdır.
n = 2 için n x n sihirli karelerin sayısıdır.
3, 30, 300 sayıları arasındaki fark, sadece birkaç fazla sıfırdır, ama bu küçük çemberler gerçekte dünyanın en büyük buluşlarındandır. M.Ö. 200 de, hindu alimleri ileride matematik dünyasının karmaşasına düzen getirecek olan, 9 garip şekilli sembol ve bir nokta ile çalışıyorlardı. Bu 9 sembol ve bir nokta, 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 rakamlarının bilinen en eski atalarıdır. Sadece 10 sembolden oluşan ve onlu sisteme dayanan Hindu sayı sistemi, öğrenim ve kullanım açısından kolaydı. Noktayı 10. rakam olarak ilk kimin düşündüğü bilinmiyor. Ama ihtimal, abaküsü ile çalışan bir Hindu, bulduğu sonuçları yazılı olarak kaydetmek istedi. Bir gün, hareket ettirmediği boncukları kaydetmek için shunya adını verdiği “.” sembolünü kullandı. Shunya, yani nokta, aslında sıfır sayısı değil, boşluğu göstermek için simgeydi.
Araplar bu simgeyi sifr ile ifade ettiler. Avrupalılar ise bu kökten gelen “zero” kelimesini kullandılar. Avrupa’da bu simgeyi “zero” ve “nullus” olarak kullanan iki kısım topluluk oluştu. Hollanda, Alman, Çek, Rus, İsveç, Slovak gibi toplumlar “nullus” derken diğerleri “zero” dediler.
Telefon tuşlarından 0 ve 1 e hiçbir harf tahsis edilmemiştir; çünkü bu sayılar acil durum yada operatör servisleri gibi özel amaçlarla kullanıma ayrılmışlardır.

1/2 = sin (30o)

=cos(60o)
=1/3 + 1/6
= 6729 / 13458
= 9327 / 18654 (1 den 9 a kadar rakamları birer kez kullanarak 1/2 ye eşit daha 10 farklı kesir yazılabilir)
= (123 – 45) / (67 + 89)
≈ Güneş ve Ay’ın açısal büyüklüğü.
23 kişilik bir grupta, en az iki kişinin aynı doğum gününe sahip olmaları olasılığı 1/2 den büyüktür.

= 1 – 1 + 1 – 1 + 1 – 1 + 1 – 1 + … =
= (1-1) + (1-1) + (1-1) + (1-1) + … = 0
= 1 + (1-1) + (1-1) + (1-1) + … = 1
= 1 + (1-1+1-1+1-1+ …) = 1 + ∑ => ∑ = 1/2

Romalıların da birim kesirleri ifade edebildiklerini biliyor muydunuz? Örneğin, 1/2 yerine S (semis) harfini kullanıyorlardı. SIX Romen sayısının neyi gösterdiğini biliyor musunuz? Tabii ki 6 değil! 8,5 sayısını gösterir nasıl mı: 10 – 1 – 1/2 = 8,5

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s