Yeni Üniversiteler: Bozok

Matematik Bölümü, 1995-1996 Eğitim-Öğretim Yılında Erciyes Üniversitesi’ne bağlı olarak eğitime başlamış olup 2006 yılından itibaren Bozok Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü olarak halen bu eğitim programını sürdürmektedir. Bölüme 1995-1996 Eğitim-Öğretim yılından itibaren her yıl ortalama 40 öğrenci alınmaktadır. 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılından itibaren her yıl ortalama 50 öğrenci alınmaktadır. 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılından itibaren ikinci öğretim programı ortalama 50 ve yüksek lisans da ortalama 10 öğrenci ile eğitime başlamıştır. Matematik Bölümü, altyapısı ve imkanları dahilinde kısa geçmişine rağmen, sahip olduğu eğitim kadrosu ve yeni kavuştuğu imkânları ile çağdaş ve dinamik bir eğitim yapabilecek seviyeye ulaşmayı hedeflemektedir. Matematik bölümünden mezun olan öğrenciler “Matematikçi” diploması almaktadır.

Matematik Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Akın Osman ATAGÜN.
Bölümde 1 Profesör, 3 Yardımcı Doçent, 2 Öğretim görevlisi ve 7 Araştırma görevlisi bulunmaktadır. Mezun öğrenciler özel lise ve dershanelerde ve pedagojik formasyon aldıkları taktirde M.E.B.’da öğretmen olarak çalışabilmekte, bankacılık, bilişim sektörü ve istatistik kurumları gibi çeşitli kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarda görev alabilmektedir. Bölüm bünyesinde Cebir ve Sayılar Teorisi, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Topoloji, Geometri, Matematiğin Temelleri ve Lojik ve Uygulamalı Matematik olmak üzere altı anabilim dalı mevcuttur. Analiz ve fonksiyonlar teorisi, Cebir ve sayılar teorisi ve Geometri alanlarında yüksek lisans çalışmaları yanında çeşitli bilimsel araştırmalar da yürütülmektedir.

Bir Cevap Yazın

