Yeni Üniversiteler: Aksaray


Aksaray Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Niğde Üniversitesi’ne bağlı olarak 05.11.1999 tarih ve 23867 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, 23.10.1999 tarih ve 99/13483 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur. Aksaray Üniversitesi’nin kurulmasıyla birlikte 17 Mart 2006 tarihinde yayınlanan 5467 sayılı kanunun ek 64. maddesi ile değiştirilerek Aksaray Üniversitesi’ne bağlanmıştır. Başlangıcından bu yana sürekli gelişen fakültemiz, fiziki kapasitesi ve eğitim-öğretim kadrosu ile çağdaş eğitim-öğretimin öncüsü olma yolundadır.2009 -2010 Eğitim Öğretim yılında Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinin ikinci öğretimleri ile Matematik, Tarih, Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinin birinci öğretimleri ile eğitime devam edilmektedir. Fakültemizde halen 8 bölümde (5 i Aktif 3 ü öğrenci alımına başlayacak olan ) 48 Öğretim Üyesi, 50 Öğretim elemanı , 8 idari olmak üzere toplam 106 personel bulundurmaktadır.

Faaliyetlerini Adana Yolu üzerinde 3 katlı Sabire Yazıcı binasında sürdüren Fen-Edebiyat Fakültesi, bünyesinde bulunan ve her biri alanında deneyimli öğretim elemanları ile öğrencilere salt bilgi vermenin dışında onlara düşünmeyi, konulara eleştirisel yönden bakmayı ve düşüncelerini eyleme geçirmeyi öğreten; entelektüel ve bilimsel bilgi sunmayı ve Atatürk’ün belirlediği çağdaş uygarlık yolunda ilerleyen yeni nesiller yetiştirmeyi kendisine misyon edinmiş bir öğretim kurumudur.

Çalışma ve İlgi Alanları

Matematik Bölümünde genel olarak:

* Cebir ve Sayılar Teorisi

* Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi

* Uygulamalı Matematik

* Geometri

* Topoloji

* İstatistik

gibi alanları kapsamaktadır.

İş Olanakları

Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra üniversitemizde ya da başka üniversitelerde (yurt içi – yurt dışı) yüksek lisans ve doktora programlarına kabul edilmeleri Matematik Bölümü’nün en önemli hedefleri arasındadır.

Bölüm mezunlarımız ayrıca aldıkları bilgisayar, temel ve mesleki ingilizce dersleri sayesinde bankacılık sektörü, bilgisayar şirketleri, sigorta şirketleri, eğitim kurumları ile kamu kurum ve kuruluşlarında iş bulma

olanakları bulunmaktadır.

BÖLÜM BAŞKANI

 Yrd.Doç.Dr. Tufan Sait KUZPINARI

BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCILARI

Yrd.Doç. Dr. Ali ŞAHİN

Yrd.Doç.Dr Erdal ÖZÜSAĞLAM

ANA BİLİM DALLARI ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÇALIŞMA ALANLARI

Geometri ABD

Yrd.Doç.Dr. Erdal ÖZÜSAĞLAM

Minkowski Geometry, Regle Yüzeyler, Kontakt Manifoldlar, Web Tabanlı Matematik Eğitimi

 Arş.Gör.Pelin POŞPOŞ

Dirichlet Serileri, Küresel Eğriler, Helisler

Topoloji ABD

Yrd.Doç.Dr. Ali AYTEKİN

Kategori Teori, Çaprazlanmış Modüller, Lie – Rinehart Cebirler, Lie Cebirler

Uygulamalı Matematik ABD

Yrd.Doç.Dr. Ali ŞAHİN

Nümerik Analiz, Reaksiyon – Difüzyon Denklemleri, Bilimsel Hesaplama Yöntemleri

Yrd.Doç.Dr.Gülin TABAKAN

 Cebir ve Sayılar Teorisi ABD

Yrd.Doç.Dr. T. Sait KUZPINARI

Kategori Teori, Çaprazlanmış Modüller, Değişmeli Cebirler

Öğr.Gör.Remzi DEMİR

Öğr.Gör.Efruz MERSİN

Öğr.Gör.Zeynep CAN

Kategori Teori, İlgili Kategoriler

Öğr.Gör.Ali Gökhan ERTAŞ

Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi ABD

Arş.Gör.Abdusamed MALDAR

Operatörlerin Türetilmesi, Freshe Türevleri, Lineer Olmayan Operatörler

Bir Yanıt Bırakın

